Direktlänk till inlägg 2 december 2010

I väntan på Tomten

Av Sven - 2 december 2010 19:02

December är en tid då alla förbereder sig inför julen. Det är nog en av

svenskarnas största traditionella familje-helg. Alla gör sitt för att

skapa julstämning. Det pågår i en månad och eskalterar den 24:e.

En del firar jul för att påminnas om att Jesus föddes i en krubba för c:a

2010 år sedan, men de flesta gör det nog för att Tomten kommer med

paket på julafton. Ändå är det ingen som faktiskt tror på Tomtens

existens, utan snarare att det är en fyllegubbe som har fått betalt i

alkohol för att vara lagom trevlig och dela ut paket. Jag tillhör oxå

den skaran som har svårt att tro på Tomten.

Men det finns så många andra väsen som ändå inte finns. Jag tänker

änglar, spöken och demoner eller olika energier som en del kallar

det. Det är lika osannolikt som att Tomten existerar, ändå finns de vid

tillfällen i ditt liv när du är mottaglig för att upptäcka dem där de är.

 

  

 

Jag demolerade min bil igår genom att väja undan för en mötande bil

som kom hög hastighet mot mig. Runt en vägkrök mötte jag bilisten

och fick väja ut i snö-moddet och det resulterade i att min bil

sladdade den vita och den förädiskt vinterhala vägen. 

Jag for okontrollerat ner i ett meterdjupt dike, körde ett tiotal meter

en åker innan bilen stoppades mot ett mindre träd. Det ironiska

var att bilisten, som tvingade av mig ifrån vägen, inte ens reflekterade

över händelsen som skett. Troligtvis har han inte ens märkt det,

eftersom han for vidare i samma höga hastighet som han höll när jag

mötte honom. Plåtskador och krossat glas, läckande olja och en bil

som bara kunde flyttas med en traktor var resultatet. Oskadda var

jag och Vovven som befann oss i bilen. Det måste vara något form av

mirakel, eller någon hjälp ifrån okända makter som vi inte förstår,

som gjorde att vi var utan någon som helst blessyr ifrån händelsen.

 

De som har sett detta betraktar händelsen med att jag och Vovven

hade änglavakt, eftersom vi lämnade vraket utan några som helst

kroppsliga skador på oss.

 

  

 

Så min fråga är nu så här

Änglar, finns dom eller hade vi bara tur?

 

Ta det lungt uti trafiken. För om inte änglar finns, får du fixa det själv.

..vi ses..

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sven - 10 februari 2011 15:14

Tack kära läsare för att ni följt min blogg. En del har varit med ifrån starten och en del har besökt den lite då och då. Om ni har gillat min blogg och är nyfiken på att läsa mer, kan ni hitta min nya blogg här :   http://farmhousespiri...

Av Sven - 10 februari 2011 15:10

   Att möta en människa är att se människan, men att enbart betrakta denna med egna ögon gör ingen sedd. Du ser bara egna möjligheter av detta möte, men du ser inte vad personen ger.     Om inte den andre människan dig ser, är det enbart e...

Av Sven - 19 januari 2011 18:36


Tänkte bara att ni skulle få en chans att se denna art, innan den skyggt försvinner djupt in i de norrländska skogarna. Skrämd, skadeskjuten och förlorad i sin art. Denna varg hann undan slakten, men inte hans flock.              De fö...

Av Sven - 17 januari 2011 19:26

www.naturskyddsforeningen.se  2011-01-17 Snaran dras åt kring regeringens vargpolitik   Ungefär samtidigt som den sextonde vargen sköts i Värmlandsskogarna idag tröt miljökommissionären Janez Potoĉniks tålamod med den svenska vargpolitike...

Av Sven - 14 januari 2011 20:59


I morgon upprepas förra årets hetsjakt med licensjägare som tycker sig ha rätten att skjuta av den redan utroningshotade svenska vargstammen. Det behövs tydligen 6000 jägare för att skjuta de 20 vargar som ska tas bort ifrån vargbeståndet i år...

Ovido - Quiz & Flashcards