Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Sven - 4 oktober 2010 19:10

Det känns ganska konstigt att gå och titta i affärer nu. I början

oktober startar skyltningen inför Halloween. Även julskyltningen

börjar komma igång. Dödskallar skyltas med jultomtarna, Äckliga håriga spindlar och vampyrtänder ligger bland julgransglitter och

röda kulor. Det är lätt att bli förvirrad i tid och rum. Är det oktober

eller advent eller möjligen Trick or Treat? Traditionerna blir lätt

utvattnade i butikers kamp om att få sälja flest av helgattiraljerna.

Men flexibel som jag är, hakar jag genast på. För jag vet att många

hatar att köpa julklappar mitt i den hetsiga julrushen och föredrar

att vara ute i god tid. Därför kommer ett tips om vad jag önskar mig

i julklapp i år. Detta gör jag inte för att min julkänsla eventuellt

skulle ha börjat i oktober, utan snarare för att vara hygglig mot de

som vill vara ute i god tid med julhandlandet. Här är min önskan.

 

  

 

Jag hade blivit väldigt glad över julklappen

och jag lovar att den inte bytes bort i mellandagsrean.

 

..vi ses..

Ovido - Quiz & Flashcards