Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Sven - 28 mars 2010 16:41

Under gårdagens kväll släckte vi ner vår el-belysning.

Och så här mysigt kan det bli med enbart värmeljus.


   


Vår vän Snusan kom och gästade oss under Earth Hour.

Hon bjöd på pizza och vi pratade om allt möjligt

denna kväll. Det blev sent och vi behöll vårt mysiga

miljöfirande tills hon åkte hem och det var dax

att ställa om klockorna till sommartid.

 

..vi ses..

Av Sven - 28 mars 2010 15:13

Mys bror har ett starkt intresse för gamla 50-tals bilar. Och då framför allt av modellen Cadillac -59. Han är väl vad som i folkmun skulle kallas raggare.

 

Jag känner inte att jag själv har tillhört den kategorin, även om jag var mycket med stans raggare i min ungdom. Det var ett kul umgänge som kretsade mycket runt läckra V8 motorer och vräkiga amerikanare med kromfyllda detaljer. Men bilarna var inte det som intresserade mig,utan snarare den typ av människa som lever i sin egen värld och inte bryr sig om vad omvärlden tycker om det.

 

Nu är det Stygges värld och umgänge. Det händer att han stöter på människor som aldrig släppt raggarlivet och vet vem jag är ifrån förr. Det är lite nostalgikänsla i det.

 

  

 

Jag var ju faktiskt med i en motorklubb med klubbstuga och illegal medlemsbar, där många av skånes raggare berusade sig kraftigt de helger baren var öppen.

 

..vi ses..

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards