Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

Rökning är skadligt

Av Sven - 8 mars 2010 19:04

Det stämmer det som står på cigarrett-paketen, att rökning är skadligt. Det fick jag erfara idag.

 

På jobbet var det lite stressigt till ett möte. Men jag tänkte att jag ändå hann med en cigg innan mötet började. När jag var klar, skjöt jag iväg fimpen och inträdde i möteslokalen. Det luktar bränt sa någon, jag log och tänkte att här är det någon som ska klanka på en rökare. Det är nog jag som luktar cigg, sa jag och hängde av rocken på stolen. Mötet kunde börja.

 

Men det luktade faktiskt bränt i lokalen. Jag kikade på min rock och såg att det rök och faktiskt brann i min ena ficka. Det var tydligen där min bortskjutna fimp hade hamnat. Efter en snabb släckning, svarade jag kallt att nu kunde vi fortsätta där vi slutade. Rocken luktar bränd och jag har ett stort hål i fickan, är bortgjord men med värdighet. Livet går ju ändå vidare och det gjorde även mötet.

 

Min mobil ringer och skapar nästa störning i mötet. Jag smyger iväg och svarar.

Det var Mys som undrade om jag kunde köpa hem tändblock. Hon vet inte att jag verkligen log åt hennes önskan i telefonen.

 

.. vi ses..

 
 
Susansnusan

Susansnusan

12 mars 2010 18:21

hahaha...fasiken vad pinsamt..men du fann dig snabbt;-))..men att sedan marie ringde...hahaha

http://susansnusan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sven - 10 februari 2011 15:14

Tack kära läsare för att ni följt min blogg. En del har varit med ifrån starten och en del har besökt den lite då och då. Om ni har gillat min blogg och är nyfiken på att läsa mer, kan ni hitta min nya blogg här :   http://farmhousespiri...

Av Sven - 10 februari 2011 15:10

   Att möta en människa är att se människan, men att enbart betrakta denna med egna ögon gör ingen sedd. Du ser bara egna möjligheter av detta möte, men du ser inte vad personen ger.     Om inte den andre människan dig ser, är det enbart e...

Av Sven - 19 januari 2011 18:36


Tänkte bara att ni skulle få en chans att se denna art, innan den skyggt försvinner djupt in i de norrländska skogarna. Skrämd, skadeskjuten och förlorad i sin art. Denna varg hann undan slakten, men inte hans flock.              De fö...

Av Sven - 17 januari 2011 19:26

www.naturskyddsforeningen.se  2011-01-17 Snaran dras åt kring regeringens vargpolitik   Ungefär samtidigt som den sextonde vargen sköts i Värmlandsskogarna idag tröt miljökommissionären Janez Potoĉniks tålamod med den svenska vargpolitike...

Av Sven - 14 januari 2011 20:59


I morgon upprepas förra årets hetsjakt med licensjägare som tycker sig ha rätten att skjuta av den redan utroningshotade svenska vargstammen. Det behövs tydligen 6000 jägare för att skjuta de 20 vargar som ska tas bort ifrån vargbeståndet i år...

Ovido - Quiz & Flashcards