Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Sambon

Av Sven - 17 mars 2010 14:59

Min sambo är en omtänksam kvinna. Hon agerar för de svaga

och utstötta i samhället. Hon månar om att djur inte ska plågas.

Hon värnar om en ensam äldre kvinnas  välbefinnande och hon är

den som kommer ihåg alla årets födelsedagar. Givetvis arbetar

hon även med människor som har sociala funktionshinder.

 

Mys är kreativ och sprudlar av idéer och projekt. Det är inte

alltid lätt att hänga med i hennes tankar, och det är inte

alltid lätt att förverkliga hennes projekt. Trots oenigheter,

har vi tillsammans ändå lyckats med att skapa ett varmt,

gästvänligt och trivsamt hem med personlig stil.

 

Hon har givetvis fler goda egenskaper, men tyvär är det lätt att

glömma bort att berätta det för henne...Men hon lever vid min sida..

 

..vi ses..

 
 
Ingen bild

sambo

17 mars 2010 19:20

Tack för de fina orden, de värmer ,puss, du har ochså bra människo och djursyn och det gläder mig ,puss

 
Ingen bild

sambo

18 mars 2010 11:04

ett tillägg bara som du sa tycker vi olika ibland, därför vill jag ändra ord val "ha,ha" skämt o sida jag vill inte kalla vissa människor eller djur svag a utan i stället utsatta, eller att vissa råkat hamna i en hopplös situation "kan hända oss alla" tycker alla borde vara lika människor,djur svart eller vit kung eller uteliggare, vet att du tycker likadant, , puss för det

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sven - 10 februari 2011 15:14

Tack kära läsare för att ni följt min blogg. En del har varit med ifrån starten och en del har besökt den lite då och då. Om ni har gillat min blogg och är nyfiken på att läsa mer, kan ni hitta min nya blogg här :   http://farmhousespiri...

Av Sven - 10 februari 2011 15:10

   Att möta en människa är att se människan, men att enbart betrakta denna med egna ögon gör ingen sedd. Du ser bara egna möjligheter av detta möte, men du ser inte vad personen ger.     Om inte den andre människan dig ser, är det enbart e...

Av Sven - 19 januari 2011 18:36


Tänkte bara att ni skulle få en chans att se denna art, innan den skyggt försvinner djupt in i de norrländska skogarna. Skrämd, skadeskjuten och förlorad i sin art. Denna varg hann undan slakten, men inte hans flock.              De fö...

Av Sven - 17 januari 2011 19:26

www.naturskyddsforeningen.se  2011-01-17 Snaran dras åt kring regeringens vargpolitik   Ungefär samtidigt som den sextonde vargen sköts i Värmlandsskogarna idag tröt miljökommissionären Janez Potoĉniks tålamod med den svenska vargpolitike...

Av Sven - 14 januari 2011 20:59


I morgon upprepas förra årets hetsjakt med licensjägare som tycker sig ha rätten att skjuta av den redan utroningshotade svenska vargstammen. Det behövs tydligen 6000 jägare för att skjuta de 20 vargar som ska tas bort ifrån vargbeståndet i år...

Ovido - Quiz & Flashcards