Alla inlägg den 30 november 2010

Av Sven - 30 november 2010 17:21

Jag gillar inte höghus
Sten och lätt betong
Jag trivs inte i stan
För den är grå och trång

 

 Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp

Det finns hopp för min kropp, i en mullig sopp

Kom ikväll och var snäll, till min kantarell

Titta in och ta ton, i min champinjon

 

Jag vill bo i skogen
I lugn och rymd och ljus
Och sitta framför svampen
Och höra tallens sus

 

Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp

Det finns hopp för min kropp, i en mullig sopp

Kom ikväll och var snäll, till min kantarell

Titta in och ta ton, i min champinjon

 

Tiderna är hårda
Livet är en kamp
Det känns mycket bättre
Om jag har min svamp

 

Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp

Det finns hopp för min kropp, i en mullig sopp

Kom ikväll och var snäll, till min kantarell

Titta in och ta ton, i min champinjon

 

 

  

Konstnär  Sven -Ingvar Johansson

 

Jag tyckte att Electric Banana Band beskrev känslan så bra,

när jag såg den här trädskulpturen uti landsbygden.

Det var klart mycket roligare än en gammal stubbe.

 

..vi ses..

 


Ovido - Quiz & Flashcards