Alla inlägg den 5 december 2010

Av Sven - 5 december 2010 18:56

Vad tråkigt det är att inse att jag är beroende av att ha bil.

Min bil har ju kraschats i en åkerkörning nyligen och står

stilla på gården. Det är inte fastställt än om den är värd att

repareras eller om det blir att sända den till bilskroten.


Men det skapar vardagliga problem att pussla ihop olika

transport-byten när jag ska kunna ta mig till och åter ifrån

mitt arbete. Det är även lite problem att kånka med kassar

på bussen när vi storhandlar. Det finns ingen affär i närheten.

Dessutom tar allt vad gäller transport mycket längre tid än

vad vi är vana vid och mellan jobb och inköp är vi fast på landet.

 

Men om det handlar om att ta sig fram lokalt i bygden, så är

den här gamla sparken riktigt bra att forsera snön med.

 

  

 

Sen gör det ju ingenting att både jag och Vovven

tycker att det dessutom är en kul transport.

 

..vi ses..

Ovido - Quiz & Flashcards