Alla inlägg den 25 april 2010

Av Sven - 25 april 2010 14:39

Jag var på en musikgala som har skapats för att

belysa oacceptabel slakt på delfiner  i Japan. Bra

musik uppträdande, med en variation av olika band. 

 

Men framför allt var det många intressanta människor

som besökte galan. En del var kompisar från förr. Det

blev en hel del mingel och spännande samtal. Att träffa

människor som på något vis har funnits omkring en i

perioder av ens liv, kan vara som att tiden har stått stilla.

Eller att tiden har utvecklat människorna åt helt skilda

vägar, och det tycker jag är oftast den vanliga varianten.

 

Livet har skapat olika livssyner som skiljer sig ifrån hur

individen upplevdes förr och nu. Det är inte alltid samma

umgängeskänsla som uppstår vid en spontan återträff.

 

Jag kände så i minglandet med en en del. Samtalsämnen

tunnades ut p.g.a livets olika utveckling hos var och en.

 

Men det fanns även de som bara är lätta att återfinna

vänskapen med, trots att det har många år mellan.

 

Mike Trike är en sådan gammal kompis som jag inte har

mött på 20 år, men som jag gärna bjuder in i min vardag.

 

Han dök upp ur tomma intet på sin trike.

 

  

 

Det var kul och spännande att mötas igen och

det blir säkert fler spännande möten i sommar.

 

..vi ses.. 

Ovido - Quiz & Flashcards