Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Sven - 12 juni 2010 14:39

Jag såg en film på TVn igår. Den var några år gammal och inte den bästa jag sett.

 

  


http://www.youtube.com/v/Cs56_GqTyIQ&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param  "http://www.youtube.com/v/Cs56_GqTyIQ&hl=sv_SE&fs=1


Den handlade om klimatförändringar och att en tredjedel av jordens yta väldigt snabbt förvandlades till istidsmiljö. The day after tomorrow heter filmen.

 

Filmen tog slut och det var dax för Vovvens sista kvällsrunda. Ovädret utanför bestod av kraftigt regnande kombinerat av stormiga vindar. Det liknade avsnitt ur filmen. Det gav en viss eftertanke om 2010 års väder är en tillfällighet, eller om vädret är påverkat av alla jordens föroeningar. Klimaten är klart det sämsta som jag har upplevt på väldigt lång tid. Jag kan inte minnas att det har varit så kallt i mitten på juni.

Jag är ändå så optimistisk att jag tror att världen kan läka, men jag tror inte att vår glob självläker. All världens befolkning måste nog aktivt agera för att hindra och begränsa all världens utsläpp. Var och en som kan göra något positivt för att stoppa föroeningar, är en hjälp för jordens välbefinnande. Det går inte bara genom att vänta på att någon politisk ledare med maktinflytande bestämmer sig för att det är värt att satsa på jordens räddning. Det är helt och hållet upp till varje individ att inse detta. Om vi vill att jorden ska kunna bestå som en  plats där  mänskligheten kan leva får vi kämpa för det.

 ..vi ses..

 

Ovido - Quiz & Flashcards