Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Sven - 4 januari 2010 18:05

Det har varit en tuff dag för Vovven. Han och husse var på promenad. Och helt oförberett blev de anfallna av en herrelös hund. Denna hund kom bakifrån och upptäcktes c:a en meter ifrån oss. Då var den redan i anfallande position. Vovven och hunden rök ihop, bet och nafsade i varandras pälsar. Jag fick kasta mig på hunden och brotta ner den, samtidigt fick jag försöka hålla undan Vovven.

Ingen hundägare fanns i närheten, men jag lyckades hålla isär dem tills en granne kom och fick tag på hunden.

 

Det är en han-hund som är känd för att vara opålitlig och att dess ägare inte har förmågan att kunna styra sin hund.

Idag hade den rymt hemifrån i sökadet efter en löp-tik.

 

Vovven kom undan med några skråmor och den blotta förskräckelsen som händelsen gav.

 

  

 

Senare denna dag skulle Vovven på planerad Bowenterapi.

Det var hans första behandling och det var även nytt för mig och Mys. Så lite osäkerhet fanns det i luften.

 

Bowenterapi är att man med tummar och fingrar stimulerar specifika punkter på kroppen, främst genom en slags rullning över muskler och senor. Rullningen startar en vibration genom kroppens vävnader vilket i sin tur leder till förändring. Blod och lymfflöde ökar, muskelspänningar och låsningar i leder släpper.

 

Med andra ord en kiropraktisk massage som även funkar på människor. Detta hjälper och lindrar Vovvens ledbesvär.

 

Nu är Vovven hemma och dagen erbjuder inga tuffa tag. Han är slö och får slappa resten av denna dag. Det är bara mys och kel som gäller och det är Vovven värd.

 

..vi ses..

 

Ovido - Quiz & Flashcards