Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Sven - 22 januari 2010 18:01

 

En minnesstund hölls och arbetsplatsen omfamnades

av sorg. Vi minns en medarbetare som lämnade livet.

Vi tänker på hennes familj och hur lätt livet kan försvinna.

Stämningen ligger tung, fylld av sorg, över dagens arbete.

 

Av Sven - 22 januari 2010 17:35

Just nu är det lite komplicerat att  ta sig till jobbet. Jag går upp

kl. 5 på morgonen, tar en buss till stan.

I stan väntar jag i en halvtimme på nästa buss som tar mig

till jobbet. Det känns inte särskilt upplyftande.

 

        

 

Men idag hade Radio Kristianstad sändning ifrån stan. Vid alla bussarna stod en uppbyggd studio i ett partytält. Påpälsade

radioreportrar stod och småhuttrade med sina mikrofoner och musik hördes. Det gjordes radioprogram på plats. Det var ganska mysigt, med en kopp kaffe stå och lyssna på lokalradions sändning,

i väntan på min buss.

 

..vi ses..

 

 

 

 

Av Sven - 22 januari 2010 17:23

Igår kväll kom Snusan på besök.

Vi och Vovven tog en promenad i mörkret.

 Ifrån skogen hördes det mäktiga vrölanden. Jag tror

minsann att Snusan blev rädd, för det var väldigt

svårt att övertyga henne att det enbart var

brunstiga hjortar som rörde sig i naturen.

 

..vi ses..

Ovido - Quiz & Flashcards