Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Sven - 5 januari 2010 15:44

Det är bättre att vara förberedd på en möjlighet och inte

få den, än att få en möjlighet och inte vara förberedd.

 

..vi ses..

Av Sven - 5 januari 2010 13:49

På nyårsafton åt jag och Mys en verkligt

god middag på en asiatisk resturang.

Måltiden avslutade med att vi fick varsin lyckokaka.

Det är de kakor som innehåller ett budskap

om din kommande framtid. I min stod det så här.

 

YOU WILL MAKE PROGRESS

IN YOUR WORK.

 

Det fick mig att fundera på mitt jobb. Det som kändes som en utmaning för åtta år sedan, har övergått till ett ganska

tråkigt jobb som enbart ger mig en månadslön. Det är nog ren lathet som har gjort att jag inte sökt något annat jobb.

 

Jag gillar utmaningar som kräver psykisk närvaro och kreativitet. Om det finns i mitt arbete, kan jag tycka att

det är riktigt roligt att till jobbet. Det blir inte som ett

kneg, utan mer en personlig utveckling av min kapacitet.

 

År 2010 har precis börjat och är fortfarande fyllt med nya

möjligheter och förutsättningar. Jag kanske övervinner min

lathet och söker ett nytt arbete i år. Vem vet?

 

..vi ses på AF.. 

Ovido - Quiz & Flashcards