Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Respekt

Av Sven - 8 november 2010 18:19

För er som händelsevis missade det. Malmö FF tog SM-guld igår.

Idag när jag klädde på mig, tog jag stolt på mig min match-tröja.

Det var för att hedra bedriften och visa vilket lag jag håller på.

 

Jag, Mys och Vovven åkte till Kristianstad för att shoppa lite.

Det är inte många jag känner i denna stad och det är mycket

sällsynt att jag möter dem när det är shopping-sammanhang.

 

Därför blev jag förvånad när en äldre man hälsade på mig. Han

hade iaktagit mig en stund innan hälsningen kom. Det var ingen

bekant till mig, snarare ett helt okänt ansikte som kände någon

samhörighet med mig. Nästa person som förvånade mig hälsade

och sa grattis till guldet och vek fram sin ljusblå-vita halsduk för

att visa vilket lag han höll på. Det var då jag förstod att Malmö FF´s

match-tröja ger respekt idag. Det var ju inte jag som tog guldet.

 

  

 

Dagen fortsatte med liknande hälsningar och kommentarer

om vilken bra match det var och hur kul det var med guldet.

En man var även så ödmjuk att han oxå sa att matchen var

bra men att det gick lite väl dåligt för Mjällby. En god förlorare.

 

Tänk vad lätt människan hittar samhörighet med okända.

Jag har upplevt denna känsla på fotbollsarenor, när det går

bra för laget och alla fans är enade, men inte på en shopping.

 

..vi ses..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sven - 10 februari 2011 15:14

Tack kära läsare för att ni följt min blogg. En del har varit med ifrån starten och en del har besökt den lite då och då. Om ni har gillat min blogg och är nyfiken på att läsa mer, kan ni hitta min nya blogg här :   http://farmhousespiri...

Av Sven - 10 februari 2011 15:10

   Att möta en människa är att se människan, men att enbart betrakta denna med egna ögon gör ingen sedd. Du ser bara egna möjligheter av detta möte, men du ser inte vad personen ger.     Om inte den andre människan dig ser, är det enbart e...

Av Sven - 19 januari 2011 18:36


Tänkte bara att ni skulle få en chans att se denna art, innan den skyggt försvinner djupt in i de norrländska skogarna. Skrämd, skadeskjuten och förlorad i sin art. Denna varg hann undan slakten, men inte hans flock.              De fö...

Av Sven - 17 januari 2011 19:26

www.naturskyddsforeningen.se  2011-01-17 Snaran dras åt kring regeringens vargpolitik   Ungefär samtidigt som den sextonde vargen sköts i Värmlandsskogarna idag tröt miljökommissionären Janez Potoĉniks tålamod med den svenska vargpolitike...

Av Sven - 14 januari 2011 20:59


I morgon upprepas förra årets hetsjakt med licensjägare som tycker sig ha rätten att skjuta av den redan utroningshotade svenska vargstammen. Det behövs tydligen 6000 jägare för att skjuta de 20 vargar som ska tas bort ifrån vargbeståndet i år...

Ovido - Quiz & Flashcards