Alla inlägg den 1 december 2009

Av Sven - 1 december 2009 20:08

 

My baby drew up in a brand new Cadillac.

Oh..oh oh..Cadillac.

And she ever never comin´ back.

Oh..oh..oh..Cadillac

 

  

 

Bilen har hunnit bli gammal,

men det har ju även Hep Stars blivit.

 

..vi ses..

 

P.s Cadillacen har aldrig varit min, men jag har en bil i samma färg. D.s

 

  

Av Sven - 1 december 2009 14:30

 

Vovven är en 11-årig vän av rasen "det bästa av det mesta".

Men p.g.a hans ålder, lider han emellanåt av led-problem.

Han äter medicin dagligen för att skapa ledvätska och det gör att han i vardagen är en pigg och alert hund med ett  valpigt beteende.

Men ledbesvären kommer att bli värre.

Idag har Vovven ont i sin kropp och han gnyr i sitt lidande. Maktlösheten skär in i min själ och i mitt hjärta.

Det är för tidigt att ta honom till vetrenären. men om hans smärta inte försvunnit i veckoslutet, måste han undersökas. Om det är besvär i lederna brukar medicinen ändå läka det ganska snabbt, men det kan ju hänt något annat med honom. Han kan oxå ha skadat sig.

 

  

 

Vovven är en försynt varelse,som oftast inte gör något väsen av sig, men han hade ändå inte kunnat förmedla var hans smärta sitter.

Jag känner frustation och maktlöshet över situationen och Vovvens hälsotillstånd.

 

...vi ses..

Ovido - Quiz & Flashcards