Alla inlägg den 16 december 2009

Av Sven - 16 december 2009 21:10

Om man bor på landsbygden och rör sig försiktigt

i mörkret, är det inte omöjligt att möta vilda djur.

Du vet aldrig när och aldrig vad det är för djur.

Det prasslar i vegetationen och något flyr in i dunklet.

Eller ser du en svag skugga som korsar din väg.

Det kan vara farligt, men är oftast skrämt.

Är det en hjort, en räv eller kanske ett vildsvin ?

Ett tag kunde det tillochmed vara "skåne vargen".

 

 

  

 

Men det var ju bara Vovven , på kvällspromenad.

 

..vi ses i mörkret..

Av Sven - 16 december 2009 12:08

Nu är julklappar inslagna och lagda under granen,  och allt utom julmaten är klart. Då är det skönt att julstressen är över. Men att se alla julklappar i glittrande paket, kan göra vem som helst nyfiken på paketens innehåll. Det fick jag erfara idag.

Jag var tvungen att uträtta en sak och var hemifrån i c:a en timme. När jag kom tillbaka, stormade Vovven mot mig för att hälsa glatt på husse. Det var inget ovanligt med det, förutom att det satt en bit guldfärgat papper i svansen på Vovven.

Och när jag väl hade kommit in, tittade jag på Vovvens sovplats. Där låg det strimlor av likadant julpapper och även den boll som Vovven skulle få i julklapp.

 Det blir säkert fler julklappar till Vovven, men vi plockar inte fram dem förrän tomten har kommit.

 

..vi ses till jul..

 


Ovido - Quiz & Flashcards