Alla inlägg den 21 december 2009

Av Sven - 21 december 2009 21:53

Julen är i antågande och även all god och kaloririk julmat,

 som kanske sätter sig på mage och höfter.

Här kommer ett tips på en fysisk rörelse, som kan hindra detta.

Den bästa fysiska rörelsen är att skaka kraftigt nekande med huvudet,

när man blir bjuden en andra gång.

 

..vi ses vid julbordet..

Av Sven - 21 december 2009 17:06

Igår var jag och hämtade möbel nr. 2 på FCT- Köpcenter.

En av ljuskonerna, hemma hos oss, hade gått i sönder.

 

Inga problem, eftersom FCT har en julmarknad med bl.a

ljuskoner. Jag köpte två och provade dem i butiken.

 

Väl hemma, kopplades de in och det lyste ett vackert sken i våra fönster. Det lyste lite väl i det ena fönstret, tills den ena ljuskonen självdog. Dax att köra till FCT och byta den.

 

Idag var jag och Mys iväg inbart för att byta den trasiga konen.

Trodde jag. Men FCT var mycket tilltalande för Mys.

Jag fick söka igenom butiken tre gånger, för att hon hade försvunnit någon stans i butiken bland saker och ting som intresserade henne. När jag trodde vi var klara med våra inköp, ville Mys ett varv till. Tre rökpauser senare var nog hennes pengar slut, eftersom vi då körde hem.

 

Jag lovar att i morgon ska jag iallafall inte till FCT.

 

..vi ses..

Ovido - Quiz & Flashcards