Alla inlägg den 4 december 2009

Av Sven - 4 december 2009 18:45

Tänk dig en vacker vårdag, Du är ledig ifrån jobbet.

Solen värmer och du åker över sundet och tar en bajer.

 

En dejlig smörebrö o´ en goe bajer i Helsingör  

 

Jag längtar till våren.

 

..vi ses..

Av Sven - 4 december 2009 14:05

I 10 år har min bror skapat personliga CD-plattor med julmusik, som han skickar istället för julkort. Han är seriös med detta och jag tror oxå att han tycker det är ett roligt att skapa detta julkorts-alternativ.

 

  

 

Varje gång i december, när hans CD-platta dimper ner i brevlådan, måste jag genast lyssna på hans för årets nya tolkning av världens utbud av julmusik. 

Och julstämningen sprider sig i huset i takt med musiken.

 

Idag fick jag årets CD med posten och det känns som om det lackar mot jul, Hans personliga hälsning, i form av julmusik kommer att finnas i spelaren året ut.

 

Tyvär funkade inte postgången år 2002, så samlingen är inte komplett. Tack broder för ditt roliga julkort.

 

..vi ses..

Ovido - Quiz & Flashcards