Alla inlägg under mars 2010

Av Sven - 14 mars 2010 10:59

 


Alltid när Melodifestivalen har varit, ställs frågan om rätt

låt vann. Ja, jag vet inte, men här är iallafall vinnaren.

 http://www.youtube.com/watch?v=KABPicHZqrs

 

..vi ses..

Av Sven - 13 mars 2010 18:43

Inför Melodifesivalen.

 

  

 

Jag har ingen aning vem som vinner,

eller vilka låtar som är med i ikväll.

 

Men det är alltid kul att umgås över en ostbricka.

..vi ses..

Av Sven - 13 mars 2010 17:45

  


I kväll är det Melodifestival och vi får besök.

Snusan är en av de som ger glädje av att komma.

 

..vi ses..

 

Av Sven - 10 mars 2010 22:08

Den 6:e mars var jag på en mässa i Perstorp.

Det var en lite annorlunda mässa med hantverk

och mindre kända konstnärer, som visade sina verk.

Mässan anordnas 2ggr/år. Vårelden & Höstglöden.

 

Det är ett litet kul inslag, så håll ögonen öppna till hösten.

 

  

 

Detta är dock en annan våreld.

 

..vi ses på mässan..

Av Sven - 9 mars 2010 18:17

Detta är ett otäckt inslag, men viktigt att se och försöka påverka.


  

 

http://www.youtube.com/watch?v=MiCYLZFPZt0

 

The Cove har precis fått en Oscar som bästa dokumentärfilm.

 

Ric O'Barry & ett filmteam blir bortmotade, men lyckas med dolda kameror filma en delfinslakt i Japan.

23 000 delfiner slaktas årligen i denna bukt. Det är ett fåtal delfiner som säljs till delfinarier jorden runt, men de säljs ifrån Japan.

 De 23 000 slaktade behövdes inte.

 

Av Sven - 8 mars 2010 19:04

Det stämmer det som står på cigarrett-paketen, att rökning är skadligt. Det fick jag erfara idag.

 

På jobbet var det lite stressigt till ett möte. Men jag tänkte att jag ändå hann med en cigg innan mötet började. När jag var klar, skjöt jag iväg fimpen och inträdde i möteslokalen. Det luktar bränt sa någon, jag log och tänkte att här är det någon som ska klanka på en rökare. Det är nog jag som luktar cigg, sa jag och hängde av rocken på stolen. Mötet kunde börja.

 

Men det luktade faktiskt bränt i lokalen. Jag kikade på min rock och såg att det rök och faktiskt brann i min ena ficka. Det var tydligen där min bortskjutna fimp hade hamnat. Efter en snabb släckning, svarade jag kallt att nu kunde vi fortsätta där vi slutade. Rocken luktar bränd och jag har ett stort hål i fickan, är bortgjord men med värdighet. Livet går ju ändå vidare och det gjorde även mötet.

 

Min mobil ringer och skapar nästa störning i mötet. Jag smyger iväg och svarar.

Det var Mys som undrade om jag kunde köpa hem tändblock. Hon vet inte att jag verkligen log åt hennes önskan i telefonen.

 

.. vi ses..

Av Sven - 8 mars 2010 17:21

I helgen var det lite skumt ute på landsbygden. Det var mörkt ute. Jag och Vovven gick ut och kastade sopor. Jag såg skenet av några ficklampor, några hundra meter ifrån vårt hus. Lite skumt, men jag trodde att det ev. var några jägare som letade viltspår. Jag tycker inte om det, men kan inte göra mycket åt det.

 

För att förstå lite grann rädslan för främlingar som smyger omkring. Vi bor en kilometer ifrån bebyggelse. Det finns inga gatlyktor och den enskilde vägen som går hem till oss trafikeras oftast enbart av våra vänner, tidningsbudet och brevbäraren. Så det är kanske inte så konstigt att det blir en reaktion om någon rör sig i närheten.

 

Vovven och jag tar en promenad vid midnatt, och på den enskilde vägen möter vi två bilister. Jag stoppar dem och undrar vad de gör här. Föraren i den ena bilen börjar prata om en kass GPS och att de hade kört fel. Jag frågar dem vart de ska. De svamlar om koordinater och att det skulle finnas någon by här nånstans.

 

Jag tyckte att det lät väldigt skumt att de inte visste vart de skulle någonstans, mitt i natten. Jag gav de en vägbeskrivning till närmsta by och de körde iväg. Skönt tyckte jag, eftersom det kändes lite obehagligt. Men mot min förvåning stannade bilisterna där jag hade sett ficklampssken tidigare på kvällen. Då ringde jag polisen.

 

Efter en stund fick jag tag på jourhavande polischef och beskrev mina observationer. Bilisterna stod kvar några hundra meter ifrån vårt hem. Polisen kände till att det var mycket trafik i rörelse runt min omgivning, just denna kväll. Men jag behövde nog inte oroa mig för dem. De höll på med en nattlig Geo-catch och skatten låg där de stod. Tänk att vi bor i närheten av en skattgömma.

 

..vi ses i mörkret..

Av Sven - 5 mars 2010 17:29

  

Ovido - Quiz & Flashcards