Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Sven - 20 maj 2010 20:29

Idag har det varit en oerhört skön dag. Jag var ledig

idag. Det innebär att vakna utan väckarklocka och

vara utsövd. Till min förvåning,var det dessutom

varmt och soligt utanför dörren.

 

Det blev kaffe och god frukost på veranda-trappan.

Fåglarna sjöng och solen värmde min hud. Det var

efterlängtat. Jag skulle kunna sitta där hela dagen.

Men jag hade planerat att köra in till stan och handla

lite nödvändigheter. Det kommer ju fler soldagar.

 

När jag hade varit runt i lite olika affärer, kände jag

att jag var oerhört törstig och lite yr. Det är lätt att

glömma bort att kroppen behöver vätsketillförsel i

värmen. Jag tänkte att jag köper en läsk någonstans.

Då såg jag det här.

 

  

 

Det var en smart hund som visste hur han skulle

hantera värmen. Fontänen var klart en lösning.

 

..vi ses..

Ovido - Quiz & Flashcards