Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Sven - 28 maj 2010 22:51

Just nu pågår en  musikfestival i stan.

 

C:a 7000 -10 000 ungdomar campar vid festivalområdet. De festar

hejdlöst i tre -fyra dagar. Många kommer att vara otrogna. Många

kommer att bli sårade, Många nya vänner hittas och många gamla

vänner kommer att föraktas efter festivalen. Många är i lyckorus,

andra är helt enkelt påtända. En del blir misshandlade.En del blir

våldtagna. Några finner kärleken.

Men flertalet kommer nog att minnas den sköna musiken och de

"coola" banden, den härliga känslan av att vara ung, bekymmerslös

och ha friheten att bara rocka loss och ta dagen som den kommer.

 

Jag tycker själv att jag växt ifrån livet på en festival. Jag tycker att

jag är för bekväm för att leva i ett regnigt och sörjigt tältboende, när

musiken finns lätttillgänglig på Spotify. Jag vill heller inte se det

elände som är festivalens baksida. Jag unnar ungdomen möjligheten

att själva upptäcka festivalers för - och nackdelar och att de får en

minnesvärd upplevelse på köpet.

 

  

 

Thåström : Kärlek är för dom

http://www.youtube.com/watch?v=7yLB82uOqDU


Jag föredrar ett väl valt glas rött vin med skön musik i bakgrunden.

 

..vi ses..

Ovido - Quiz & Flashcards