Alla inlägg den 9 november 2009

Av Sven - 9 november 2009 13:58

Hela huset är fyllt av hjärtan, men känslan är enbart tomhet.

 

..vi ses..

Av Sven - 9 november 2009 13:32

Ett hack i hennes ansikte

Ett hopp i tid och rymd

Tålamod, min vän,

vi väntar på det goda

 

De tar fingeravtryck här, här måste vi stanna

Här måste vi stå för allting som vi gjort och sagt

och jag undrar, klarar du att märka mig

och täcka hela min själ

som står i ditt namn

Om du klarar det så finns vi i registret

och min hud, den bär dina fingrar

 

Tillförlitligt var aldrig det grepp

som tappar sitt fäste

Nu snubblar jag och snavar,

går vilse mer än vanligt

Tystnaden, den är som snårigast

 

Så nära nen utan att kännas,

är regnet för tungt för att falla

( Skyddsnät av Erica Midestad )

 

....vi ses...

Av Sven - 9 november 2009 11:39

Jag och Mys har haft ett fruktansvärt gräl. Det är inte den enes eller den andres fel, utan en kombination av två som ser det olika. Det är oerhört frusterande när ordets mening och betydelse inte når fram. Det går inte att föra en saklig diskusion då och konflikten blir olöst. Istället blir det en maktkamp med smutskastning som följd.

Den som kastar mest skit är inte vinnaren, utan snarare den som sårar mest.

Kärleken är det mest komplicerade femomen som människan stöter på. Jag vill inte leva utan den. Jag vill fördjupa den när jag har den. Men två olika människors bakgrund och livssyn kan förvärra kärleken eller till och med förstöra den, om allt tas fögivet och du slutar att lyssna på din partner eller att du märker att du inte får gehör för dina egna behov och värderingar. Just nu är min kärlek laddad med ångest...vi ses..

Ovido - Quiz & Flashcards