Alla inlägg den 19 november 2009

Av Sven - 19 november 2009 15:23

Tiden flyter iväg. Insåg att vi är på väg mot årets jul och att 1:a advent är om en dryg vecka. December brukar vara ganska hektisk månad. Man ska vara snäll och tänka på alla som har det svårt. (Vilket man borde vara hela året). Man ska hitta rätt julklappar till rätt pris. Det ska drickas glögg i tid och otid. Och så kommer vi till skapandet av julstämning.

När jag var singel, var inte julpyntet något stort för mig. Men nu lever jag med en kvinna som gillar tomtar ,julpynt och ljusslingor. (Vi har sju lådor med diverse utsmyckningar inför jul). Det är nu som vi ska hitta alla grenuttag och provisoriska kopplingar för att få igång all julbelysning. Det är nu som elmätaren skjuter i höjden. Och det är nu som alla småtomtar kommer fram ur varje vrå.

 

   

 

Men visst jag måste erkänna att det känns ganska mysigt när det är klart. Och jag måste erkänna att det blir mycket ljusare omkring oss.

 

...vi ses..

Ovido - Quiz & Flashcards