Alla inlägg den 11 november 2009

Av Sven - 11 november 2009 11:22

Jag trodde att vi levde i en idyll, långt ifrån all kriminalitet. Jag har hela tiden tyckt att det är behagligt på landsbygden. Att kunna ha sina saker ute och och inte ens behöva tänka tanken på att låsa in dem över natten eller när vi inte är hemma på gården.

Tider förändras och idag upptäckte jag att ett simpelt fågelbad var försvunnet ifrån sin plats. Det var ett vackert fågelbad, men inte så särskilt dyrt. Men det var vårt.

Jag kan inte uppfatta att det skulle kunna försvinna på något annat sätt än att någon har tagit det med sig. Jag har heller ingen annan tro än att det har försvunnet vid ett tillfälle när vi inte varit hemma.

Om  jag har fel, känns det lite obehagligt att någon helt fräckt skulle gå in på en enskild väg där en stor skällande hund lever löst i trädgården.

Jag tycker iallafall att det är sjukt att någon sjunker så lågt att de tar saker ifrån andra, bara för att sakerna inte är fastlåsta och inte för att de har ett värde som kan omvandlas i pengar.

Det var ett fågelbad, vad är det värt på svarta marknaden...vi ses..

Ovido - Quiz & Flashcards