Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Sven - 19 februari 2010 18:59

Jag känner mig utkastad ur hemmet. Mys och halva hennes familj har occuperat vårat kök.

De håller på att förbereda maten inför morgondagen, då vårt hus är utlånat för kalas åt svärmor och Mys bror. Det är inte konstigt att festen hålls här. Vi har plats till sociala arrangemang i vårt hus.

Jag ville hjälpa till med förberedelserna, men det kändes som att jag var i en ovälkommen zon. I vårt kök. Svärmor styr och ställer, oftast blir jag irriterad över hennes attityd att ta över och att vårt hem verkar enbart vara hennes dotters hem.

Men idag valde jag att gå undan och svälja förnedringen istället för att

konfrontera svärmor och skapa osämja. Detta gör jag enbart för Mys skull, eftersom hon hamnar i en jobbig situation.

Jag och Vovven drog ut i snöstormen, dels för att han behövde uträtta sina behov och dels för att min ilska skulle kylas ner. Jag hoppas att det funkar resten av kvällen, annars får jag väl gå ut i snöstormen igen.

Förhoppningsvis smakar maten bra och att det ändå blir en trevlig kväll.

 

..vi ses..

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards