Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Sven - 23 februari 2010 22:10

Mys och jag har förmånen att bo på en plats där det förekommer mycket vilt. Det är inte ovanligt att se hjort, rådjur, vildsvin och räv på ängarna. Har man dessutom en hund som har behov av att komma ut några gånger om dagen, är det också chans att se djuren på nära håll. Det är inte så att vi går flera kilometrar in i skogen för att få en chans att se vilt. Vi promenerar längs vägarna.

 

Hjortar kan springa förbi några hundra meter ifrån vårt hus. Vildsvin har jag haft möjlighet att betrakta på riktigt nära håll. En sommardag hände något så otroligt, när vi var ute med Vovven. En falk landade några meter ifrån våra fötter. Fågeln stod kvar en stund och kikade på oss, innan den bara lyfte och flög vidare. Det är en facinerande känsla för det stadsbarn som jag faktiskt är.

 

Trots att jag har haft möjligheter att betrakta vilda djur i vår närmiljö, blir jag alltid lika förvånad och facinerad, varje gång jag får chansen att uppleva det.

 

Ikväll var det en orädd räv som korsade min väg, tio meter framför mina fötter. Om jag inte hade sett spåren i snön efter den, skulle jag trott att det var en dröm.

 

..vi ses bland viltet..

Av Sven - 23 februari 2010 17:53

I lördags var det fest. Svärmor hade fyllt år och vi var gäster i vårt eget hem. Förutom svärmor, var resten av Mys familj oxå här. Hennes bror har en ny relation och det var första gången vi träffade henne och hennes barn. Det är alltid roligt att träffa nytt folk. Totalt var vi fem vuxna, fyra ungdomar och två mindre barn.

 

Det blev smörgåstårta, lite vin, trevligt prat och en del skratt. Stämningen var skön. Vi fortsatte med att dela upp oss i lag och spelade Jeopardy.

Melodifestivalen fanns på TVn, någonstans i bakgrunden, men jag tror inte att någon uppfattade de olika tävlingsbidragen, eller vilka som gick vidare. Inte jag iallafall.

 

När det var dax för kaffe och kaka var barnen och Vovven igång. De lekte och stojade, tills de var övertrötta. Vovven somnade på sin dyna. Föräldrarna började inse att det var dax att åka hem och natta småttingarna.

 

Alla var nöjda och gästerna packade ihop sina pinaler och begav sig 

hemåt, utom draken som var kvar, och då syftar jag inte på något annat än denna.

 

 

  

 

Hoppas lill-grabben kunde sova gott, trots förlusten av sin leksak.

Det var iallafall en socialt trevlig kväll.

 

..vi ses..

Ovido - Quiz & Flashcards