Alla inlägg under oktober 2009

Av Sven - 25 oktober 2009 11:47

Det är en av två frågor som har följt mig i mitt vuxna liv. Den andra frågan har varit varför jag inte har körkort. Om du svarar ja på första frågan och inte ens behöver tänka på att få den andra frågan, då är du "normal" i vuxenlivet.

I de flesta sociala tillfällen har jag blivit ifrågasatt varför jag både saknar barn och körkort. Jag behövde inte körkort under en lång tid i mitt liv, men kände mig ändå inte isolerad eller begränsad av det. Jag har ju kommit jorden runt. Det finns andra sätt att transportera sig på än att köra bil. Jag har haft körkort sedan några år tillbaka, så jag blir inte ifrågasatt om det längre.

Däremot är det fortfarande konstigt för många människor, att jag inte är pappa till någon, trots att jag är över femtio år. Kan du inte få barn ? Har du tänkt adoptera? Tycker du inte om barn? O.s.v...Det kan finnas andra omständigheter som gör att en del vuxna inte har barn. Och jag förstår inte varför alla måste avla en avkomma, för att kunna betraktas som "normal vuxen". Det är inte alltid så att tanken uppstår i en relation, och ibland kan ju relationen ta slut innan frågan ens har tagits upp. Så visst kan det finnas många omständigheter. Är man i

50-års åldern funderar man kanske på hur man ska orka med en tonåring när man själv har varit i pension i några år.

Till alla ifrågasättande föräldrar som har svårt för att acceptera att alla vuxna inte går i samma spår. Det finns en parallell-utveckling i livet som kan vara lika berikande på ett helt annat sätt, men ändå "normalt".

Djupdykning ..vi ses...

Av Sven - 23 oktober 2009 13:17

Hjärtat får du härifrån, för att jag inte kan träffa dig idag.  

    Puss.

 

Av Sven - 22 oktober 2009 21:53

Denna dikt skrevs för många år sedan 

och är tillägnad ett par jag gillar.

 

Att segla i kärlekens hav är lika svårt som vilket hav som helst.

Man kan göra det ensam och få räkna med

att man kanske tar sig vatten över huvudet.

Man kan också segla med sin själsfrände

utan att det känns som en lyxtripp.

Det beror på hur de älskande hanterar sin kärleksbåt

 i havets oförutsedda oro.

Allt på kärlekens hav kräver att minst två agerar

rätt i stunden och vågar lita på sin partnerns förmåga

att överleva i kärleken och med alla de problem

som uppstår i storm och stiltje, långt ifrån alla trygga hamnars pir.

Vinden stormar ibland helt katastrofalt

 och ibland är den totalt likgiltig för någon som helst framfart,

men det krävs ändå två för att en gynnsam förutsättning

till att nå nya upptäckter ska ske.

Upptäckterna är en del av resans mål

och upplevelserna är det som ni får på vägen dit.

Allt är lättare att ro iland om man är två

som hjälper varandra med att styra skutan.

Denna båt som seglar på kärlekens hav, 

är inte större än attt ni kan hantera den 

trots dålig sjövana.

Ni ror den säkert i hamn, om ni vill.

 

 

Båten gick på grund för ett tag sedan och havererade nyligen.

Den ene söker ny hamn och den andre ligger i torrdocka.

Jag önskar dem bägge lycka på nästa resa.

 

 

på djupt vatten...vi ses.

Av Sven - 22 oktober 2009 18:59

 

Du söker det ovanliga, men tar det osäkra,

för att du tror att det är samma sak.

Det säkra ser du inte, eftersom det är en natulig självklarhet,

men missar även att det verkligen är en ovanlighet.

Bland människor under samma tak.

 

Cool


I COULDN´T SEE

WHAT I WANNABE

BUT WHATEVER IT BE

I HAD TO BE FREE


Flört


Smörbytta och ljumskvärme hettar mitt kön

Åtrån stegrar i djuriska stön

Som en bekräftelse på min köttsliga bön

Rimfrost där ute i vintersnön


Tungan ute



kanske på hal is ..vi ses

 

Av Sven - 22 oktober 2009 18:35

Jag var på en lite annorlunda mässa som hette "Höstglöden".

Då såg jag detta instrument. Jag blev lite nyfiken på det.

Det har sju strängar och är c:a en meter hög. Är det någon

som vet , ursprung,namn e.t.c. så berätta gärna om det..

 

 

  

 

På samma mässa var det en ung kvinna som visade sina

tavlor, jag gillade dem. Här kommer två av dem....

 

                      

 "Manga" av Johanna Martinsson

 

  

 "Fantasy" av Johanna Martinsson

 

.....annan typ av yta...vi ses

Av Sven - 21 oktober 2009 13:32

Har ni åtta minuter över, så ta er tid att titta på detta.

 

Kseniya Simonova's Amazing Sand Drawing 

 

Helt fantastiskt vad som kan göras med sot och en upplyst glasskiva. Jag kunde tyvär inte länka den, men den finns på Youtube. Yta med djup..vi ses

Av Sven - 20 oktober 2009 18:07

När respengarna är slut och sommaren är skön, har vi en Easy-up pool på bakgården. Det är en lätttillgänglig oas att koppla av vid.

Det är ju väldigt många som har insett att en sådan pool ska man ha för barnens skull, men ändå är det väldigt många föräldrar som är oroliga när barnen stökar och stojar i poolen.

Jag tycker att de borde vara mer oroliga när barnen står tyst och stilla vid poolkanten, med en tom men oerhört koncentrerad blick. De flesta som har varit små vet vad som händer då.

  

Givetvis som vuxen, står jag och tänker på något annat.

Ytligt va?......vi ses...

 

Av Sven - 20 oktober 2009 17:15

Min vackra sensuella dröm krossades av ett skrän. jag vaknade och klockan var sex, jobbdag. Både jag och Vovven ville sova vidare, men han måste ut och kissa. Jag tar fick-lampan och nästan drar ut Vovven i mörkret. Mys sover lugnt vidare under det sköna täcket. Hennes arbetsdag börjar senare. Väl tillbaka efter kiss-turen, går Vovven och lägger sig på sin dyna. Det tar inte lång tid innan jag hör hans lugna snarkningar och hans förmiddag är räddad. Jag kysser Mys andedräkt och sticker iväg.

Det är inget vidare, att efter en kvart på jobbet inse att det nästan är nio timmar kvar av arbetstiden. Arbetsrytmen är som pulsen på ett lik och mina arbetsuppgifter kräver en väldigt låg hjärnkapacitet. Då är det inte lätt att betala skatt och se det som att det finns mat på bordet och att  man borde vara tacksam att man har ett jobb. Klipp dig och skaffa dig ett nytt jobb är ju lätt att säga, men verkligheten är annorlunda. Bit ihop Sven, det finns en fritid uti världen.

Jobbet tar ju till sist slut och jag kommer hem. Mys är på sitt jobb, något ensamt känns det. Men vad glad jag blir av att Vovven möter mig i dörren. Hans enkla krav är en skogspromenad och lite lek med hans pipleksaker. Jag är behövd.

  

Rakt ner i djupet och opp till ytan....vi ses........

Ovido - Quiz & Flashcards