Alla inlägg under februari 2010

Av Sven - 15 februari 2010 15:21

Det är endast en sak som behöver ändras

för att vi ska uppleva lycka i våra liv.

 

Det är var vi fokuserar vår uppmärksamhet.

 

..vi ses..

Av Sven - 14 februari 2010 18:51

I dag fyller Vovven 11 år (84 hundår).

 

     

 

Hans dag firar vi med leversnittar till frukost

(åt vovven) och så får han en ny boll att busa med.

 

När jag, Mys & Vovven är klara med lite vardagsysslor,kör vi iväg med

bilen på utfärd. Det ger Vovven en möjlighet att nosa på nya platser.

 

      

 

     I en skön lantlig miljö, tar vi en 5 km lång promenad och Vovven har alla möjligheter att fritt nosa omkring bland outforskade dofter, bland skog och ängar.

 

      

 

      Självklart tog vi det lugnt på vår runda. Och det fanns även tid för

kel och klappning. Vi avslutade promenaden med lite fika i bilen.

Det blev en bulle till Vovven och kaffe med wienerbröd till oss.

 

Nu är Vovven trött och slappar vid mattes fötter, men jag tror att

han har fått ut lite mer av sin födelsedag, än vad vardagen erbjuder.

 

..vi ses.

 

 

Av Sven - 13 februari 2010 22:03

  

 

Självklart tänker jag på Mys den 14:e februari.

Det är ju Alla Hjärtans Dag och den dagen

är given till den person som man älskar.

 

Men det finns även en mysig vän som fyller år denna dag.

Han har varit med oss som en trogen följeslagare ett tag

och fyller 11 år på Valentines dag.

 

  

 

Grattis Vovven. Hoppas du får vara med oss länge.

 

..vi ses..

Av Sven - 13 februari 2010 15:41

Och vad tror ni hände i natt. Jo självklart började det snöa. Jag som nyligen tyckte att det var fint med vit snö och att den inte skapade några problem nu när det var uppskottat omkring en. Jag tror att jag har tänkt om något.

 

Dagen började med att jag skulle till jobbet och jag hade ingen tid över till att skotta bort snö.

 

Om man bor på en kulle med stengärden längs vägen, om vägen dessutom är smal och bilen är bakhjulsdriven.Då är det inte mycket som krävs för att köra fast i snömodden.

 

Det fick bära eller brista. Jag var tvungen att komma fram. I med tvåans växel och gasa på. Det sprätte i modden och tjöt i fläktremmen. Men bilen rörde sig inte ett dugg fram. Mera gas och jag kom framåt sladdandes mot stengärdet och lyckades med att rätta upp bilen i tid. Detta är en förekommande process, varje gång det är för mycket snö på uppfarten.

 

Eftersom det är en ganska farlig och jobbig start, försöker jag att hålla uppfarten ren från snö. I övrigt får snön ligga kvar. Direkt efter jobbet blev det en timmes skottning, så nu är det inga körproblem längre.

 

Vad tror ni hände när det var färdigskottat, jo grannen körde förbi med plogen längs vägen. Synd att han inte kom tidigare. Då hade jag sluppit en halvtimmes slit.

 

..vi ses..

Av Sven - 12 februari 2010 13:28

Detta gose-djur är till sambo Mys,

 bara för att jag älskar henne.

 

  

 

Puss på sambo

 

..vi ses..

Av Sven - 12 februari 2010 11:58

Det börjar bli klart med målningen av vår veranda.

Det känns härligt ljust och fint och vi är nöjda med det. 

(om någon undrar hur det såg ut tidigare, så finns bild i bloggen)

 

   

 

Det är bara att måla på, så är det snart klart.

 

..vi ses..   

Av Sven - 12 februari 2010 11:18

  

 

Det är väldigt många som börjar tröttna på snön,

och som vill att den ska töa bort och försvinna.

 

Visst det hade varit skönt med en solig vår, men vi

är inte där ännu. Så varför inte bara njuta av att snön

är vacker där den ligger. Alla har säkert skottat fram

sina infarter, trappor o.s.v för att kunna komma

fram i snön. Alla vägar är i stort sett framkomliga.

 

Snön är ju egentligen inget hinder just nu, det är ju

snarare om det faller mer eller om det blir drivsnö.

 

Jag vet en till som tycker att det är ok med snö.

 

  

 

Vovven lever i nuet och kan ta vara på glädjen som

finns nu. För honom är snön enbart roligt att busa i.

 

..vi ses..

 

Av Sven - 7 februari 2010 12:57

Så här såg kvinnor ut, när jag var ung.

 

  

 

Men vad hjälpte det, jag var ju kvar i barnvagnen.

 

..vi ses..

Ovido - Quiz & Flashcards